Wednesday 25 July 2012

LIFE : Episod 4 - Surgery mata

Baru2 ni aku di masukkan ke hospital PANTAI AMPANG PUTERI gara2 terdapat ketumbuhan kecil bernanah dlm mata bawah. Sakitnya mak..ai Tuhan jela yg tahu. Masa mula2 mengeras nak kuar nanah tu sakit brdenyut2 bagai nk rak. Ingatkn tembel ke a.k.a ketumbit biasa tp skali luar biasa besar da...

time mula2 bengkak nk tumbuh benda tu

Pas 4ari benda tu dok dlm mata aku, akibat xtahan tanggung sakit maka hubby aku pun bawak la g klinik. Bila doc tgk je mata aku cra penyelesaiannya ke hospitallah untuk buang benda tu. Maka dengan bangganya aku pun dengan gagahnya p la hospital u wat rawatan...

hari pertama benda tu menjelma tp msa nk oprate giler beso lg nanah tu huhuhu...

Nak di jadikan makin happening ini cerita doc suh aku masuk wad n sok pgnya dia nk oprate mata aku. hah!!!  tu dia trkejut berok aku. Xkan benda kecik cmni nk dok spital gak kn. Maka aku dengan akurnya ikut jela ckp doc kn.

Pg sabtu 21hb 7 bersamaan 1ramadhan jam 9pg aku pun daftar masuk la kat wad 333. Yg bes tu aku terjoin skali ngan bakal2 ibu iaitu wad maternity hahahhaa...  Pas boring pusing2 baring atas katil kol 2ptg misi pun jemput la aku bawak p wat surgery kat klinik mata. Dah terasa menakutkan bila pk nanti mata kena korek bagai, Dengan penuh debar dok tgu lg kt klinik tu. Xlama pastu aku pny giliran pun sampai n tiba msa nak mengorek mata hahahaha...

Muka lek2 jer konon berani sgt. Pas doc cuci kedua mata aku dia pun bius la kelopak mata bawah aku tu. Leh la tahan kan pedihnya tp kontrol cun jer. Doc dah sepit mata atas bawah aku, aku pun pejam jela mta dengan harapan xnmpak pa yg doc ngah wat. Xsampai setengah jam lebih kurang selesai lah sesi korek mengorek...

selesai suda..

Pas siap tu xsampai setengah jam dah start dah mata aku sakit berdenyut2 mak ai... Sebelah kanan kepala aku jgn ckp la sakit nya beradoi weh. Tp xpe wonder women kena lek jer kntrol cun. Tp Alhamdulillah sume ok2 jer. Pas buka balutan n now continue mkn ubat untuk 2mgu. pas dah 5ari ni ok sume, lubang dlm mata tu pun dah makin tutup. Tido 1mlm kat wad sok tgharinya aku dah discharge. Sian kat ank n encik hubby terpaksa sahur n buka posa sendri 1st n 2nd posa hehehee...

KORANG PERNAH KENA X BENDA NI???




2 comments:

  1. Sahur maggi dengar kabar diorang aritu... hahahah

    ReplyDelete
  2. xde mknanya sahur...xbgun pun. tu lah baru tau kalu mem beso xde umah cmne jdnya hahahhaa...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...